lördag 14 april 2012

Vårstädning ...

Igår plockade vi ner utställningen & vi såg i gästboken att många hade varit & tittat de senaste dagarna  . Jätte kul med alla uppmuntrande kommentarer . Ja då var ett års arbete förbi känns både skönt & lite tomt ... Idag har jag vårstädat i köket allt är rent & fräsch , va nöjd man känner sig ... Nu är det bara rullvagnen som fattas till köket , så det får bli en resa till Ikea snart .




Jag är bara tvungen att visa ett sista kort från utställningen . Det fina lapptäcker som Lilian har sytt av gamla kökshanddukar är så himla fint , som tur var blev det inte sålt , så jag kan köpa det ...




Hittade ett fint mönster på en roskudde i en tidning , så jag stack till handarbetsboden & köpte garn . Det ska enligt mönstret ta fyra timmar att virka den , så den är väl snart klar , eller ...
Det randiga garnet är gjort av trikåremsor , tänkte sticka eller virka en sommarväska av det , hur den ska se ut kommer nog efterhand  ...





Så här enkelt blev det i matsalsrummet som ligger ihop med köket , funderar på att måla väggarna kritvita bara ... I inlägget rundvandring hos mig kan ni se hur det såg ut förut ...






I köket tog jag in ett gammalt planteringsbord så länge , vi får nog bygga något eget där sen ...
När rullvagnen är på plats visar jag hur helheten på köket blev ...



Obs ...
Om ni vill kommentera inlägget och inte har något googlekonto ,
kan ni kommentera som anonym ...



Dagens tips ...

Två roliga webbutiker en med smycken & en med inredning .


www. smyckenbyblucher.se



Ha en skön lördagskväll

                   Kram Clary 

   





1 kommentar:

  1. Vilken mysig blogg, kommer att följa dig!
    Du får bara till ALLT! Du är så full av ider, & smider dom till verklighet!
    Åh.. Tack ! lite reklam oxå!!
    Ha en go lördag! kraaam..

    SvaraRadera