onsdag 25 april 2012

Skrivbord i köket hmm ...

Här kommer lite före & efterbilder på skrivbordet som jag tillbringade helgen tillsammans med . Jag valde att måla det i en svag pastellgrön nyans , väldigt vågat för att vara mig . Det mesta vill gärna bli vitt & grått ...




Jag köpte skrivbordet av min kusin , då var det helt i ek . Jag fastanade för de mysiga hyllorna på sidorna , såg inte allt " jobb" som vanligt , utan bara det färdiga resultatet . Den har man gått på några gånger ...




Först slipade jag ner det , usch det är det värsta jag vet , men tvunget . Sen grundmålade jag det vitt .




Här stämmer inte den gröna färgen riktigt , kortet ljuger . Iallafall hade jag tänkt en mörk grå bordskiva men tyckte det blev för hårt .



Så då var det till att slipa lite på skivan igen & måla även den grön . Efter ytterligare en målning & nya handtag blev det så här ... Jag är väldigt nöjd , men undrar vad min kusin tycker ? Hon var i valet & kvalet om hon skulle sälja det . Kanske tycker hon att jag förstört bordet eller också gillar hon det . Vi får se ...



Den här enkla lampan av kycklingnät hittade jag på blomsterlandet i Uddevalla . Den passar perfekt över min rostfria rullvagn . Min dotter tycker rullvagnen påminner om vagnarna i skolmatsalen hihi , olika generationer jag gillar den & dess storkökskänsla ...




Här är hyllan på skrivbordet från sidan ... Den kan man fylla med lite smått & gott ....


Gick loppisrunda här i Mellerud idag & fick tag i en plåtlampa typ "bumling" Den ska snart få byta färg ... Den hamnar nog i mitt arbetsrum ...



Här regnar det idag så man vill bara krypa upp i soffhörnet med en goo filt ...
eller ta på sig Björne kanske , min bruna one pice av teddy , som jag fick av Mandis i julklapp ...
En verklig favorit ...

Ha en myskväll ni ochså ...

Kram Clary



2 kommentarer:

  1. Kul att titta in i din blogg...äntligen kan jag kommentera:) Blev jättefint med skrivbordet och mycket annat du gör:) Ska bli kul o följa din blogg! ha en fortsatt go myskväll!!! kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Åh.. va fint det blev. Kul att du blev nöjd. Jag är väldigt glad att skrivbordet kom till användning igen. Men va snabb du är..Kram från förra ägaren Kusin Lena

    SvaraRadera