söndag 29 april 2012

Vårfix i växthuset ...

Tog ledigt från jobbet i fredags . Tänkte att jag & Hampus skulle baka hela dagen . Min gamla trogna elvisp hade gjort sitt så jag åkte till Trollhättan & köpte en köksmaskin , som jag så länge planerat att köpa . När jag kom hem & öppnade kartongen fattades ballongvispen grrrr vad jag blev irriterad ... Det var bara & sätta sig i bilen & åka 11 mil för att byta maskin . Företaget stod för bensinpengar & beklagade naturligtvis djupt att jag fick åka tillbaka , men vad hjälpte det klockan var 18.00 när jag & Hampus äntligen kom hem . Vi hann iallafall att baka några muffins med smällt blockchoklad & en m-kula på toppen ... De blev jättegoda , ibland är det enkla som smakar bäst eller kanske det beror på hur sugen man är ...






I lördags hade vi en härlig utedag .
Vi klippte ner allt gammalt visset & rensade lite här & där ...

Det roligaste var ändå att fixa till växthuset inför sommaren . Det skurades både in & utvändigt & nätgardiner kom upp , det är skydd för den starka vårsolen men också mysigt tycker jag ...


Utanför växthuset vågar jag inte plantera än , det är risk för några frostnätter ännu men krukorna står redo bara att planteras i ...




I växthuset har jag satt lite kryddplantor än så länge men man blir ju väldigt sugen på mera växter. Det är så mysigt när hela växthuset är grönt  & man kan plocka gurka , tomater & paprika mm. men det dröjer ju ett tag till ...




Man kan ju alltid tända lite ljus & ta en fika så länge ... inget är ju som väntans tider ...






Här är ett gammalt bakbord som Håkan byggt en ställning till & fungerar numera som planteringsbord i vårt lilla växthus ...



Dagen idag har bestått av mycket bilåkning , vi letar efter en ny båt , då menar jag ny för oss men en begagnad så klart ... men begagnad måste väl inte betyda trasig smutsig & allmänt misskött eller .... Ja vi kanske vill ha för mycket båt för pengarna ... Om vi skulle hitta en båt vi vill ha så kommer så klart bilder på den ...






Ha en go kväll & en mysig Valborg


Kram Clary



2 kommentarer:

  1. Hejsan hittade in till dig och så mysigt du har och mycket fina saker.

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Your muffins look delicious .I also made muffins this week, what a coincidence! Come visit my blog for my all-time favorite recipe!
    Nice photos of your greenhouse.
    have a happy may 1st
    rita

    SvaraRadera