söndag 10 juni 2012

Nummer två klar ...

Sjung om studentens lyckliga dagar ... Mina små flickor har blivit stora , nu har även Amanda tagit studenten . Emily tog studenten för fem år sedan men det känns som igår . Idag känner jag mig lite gammal men på ett bra sätt . Jag känner att man har så mycket att vara glad för , alla mina tre barn är friska och mår bra , något man många gånger tar för givet , men det är inte givet ... För några år sedan fick Hampus en elak infektion som slog ut hans njurar . En halsflussbakterie kan göra väldig skada när den sätter sig någon annanstans i kroppen . Efter nästan ett år blev han iallafall helt friskförklarad = underbar LYCKA ... Vi träffade många andra sjuka barn när vi var inlagda och man undrar ibland hur det gått för dom , Jag hoppas och tror att det gått bra för dom ... Usch nu blev det djupsinnigt,  men ibland kommer det över en hur fantastiskt bra man har det ...

Nu var det ju studenten jag skulle skriva om . Den har iallafall haft alla väder man kan tänka sig , det har varit varmt och kallt , det har varit vindstilla och blåsigt , det har varit sol och regn , så det har funnits väder för alla smaker . Men jag tror inte det finns väder i världen som kan dämpa studenter . De är så fantastiskt lyckliga och glada och man dras med i deras lyckorus på något sätt    HÄRLIGT ... För vi har tagit studenten fy fn va vi är bra ... Hörs överallt ...





Vår hall är som synes rustad för dessa hastiga förändringar i vädret , här finns allt från solhatt till regnhatt , gummistövlar och klackskor som Amanda sa när hon var liten , för hon älskade redan då högklackat ...





Hampus Amanda och Emily ... Va mer kan man säga än LYCKA ...





Här kommer hon nu hårfrisörskan som tagit studenten fy fn va hon är bra ...




Japp då var hon på väg till nästa fest , för det har varit full rulle men de är ju unga och orkar ...
LYCKA TILL




Nya intressanta bloggar



Ha en fortsatt bra helg ...

Kram Clary



6 kommentarer:

  1. Ja, visst ska man va lycklig att man har friska barn. Man blir glad när man ser Amanda, Emely och Hampus. Stor lycka vid studenten. Amanda sover väl än efter allt kalasande... Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja visst ska man vara tacksam och glad över att man har friska barn. Det känner jag ofta när jag har alla barnen runt omkring mig. Då kan jag känna en sådan tacksamhet över att det hittills har gått så bra.

    Friska barn är som en miljonvinst varje dag.

    Nästa år så blir det sjätte barnet i syskonskaran i vår familj som tar studenten !Roligt kommer det säkert att bli!

    Ha en fin kväll
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  3. Hej goa Clary,

    Ja, det är något att vara tacksam för. Hälsa är ofta något som tas för givet, men när någon blir sjuk är det enda man önskar är att den skall bli frisk igen...
    Härligt med studenten! Vår äldsta tog också studenten i veckan :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Heeej!
    Det bästa vi har är våra barn!!
    Mår de bra så mår vi bra! visst är det så?...
    Njut av stunden..du har ju en kvar hemma!
    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Vackert och tänkvärt inlägg!
    Jag instämmer med föregående, Mår våra barn bra så mår vi bra!

    Jaha , din dotter har också utbildat sig till frisör?
    Var då någonstans?
    Min dotter gick på Burgården i Göteborg.

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    Jättekul att du kommenterar hos mig,är själv mycket dålig på detta just nu..............men jag gillar din blogg! Vill inte tappa bort dig!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amanda har gått på John Bauer i Uddevalla . Emily min största tog studenten på burgården för 5 år sedan . En väldigt bra skola .... Kram Clary

      Radera