onsdag 22 augusti 2012

Loppis och Rosor

Helgen gick fort som vanligt  och vädret blev bättre än förväntat. Någon fransk hetta kanske vi inte fick men vanlig svensk Brittsommar iallafall .  En heldag på sjön blev det och sen har jag varit på loppisrunda , åhh  va det är kul , det är som balsam för själen ... Här kommer några fynd ...



Den här gamla tratten är absolut mitt bästa köp ... Den är så snygg   ja vet inte vad den har använts till men jag kommer att göra om den till lampa ...





En gammal våg fick också följa med hem men antingen har vi grillat för mycket i sommar eller också väger vågen fel ...  + 4 kg . Det måste vara vågen som väger fel  haha ...





 Ännu en sockerlåda har hittat hit och det gör mig lycklig , man får aldrig för många ...





Ett gammalt insektsskydd köpte jag också , vet inte riktigt var jag ska ha det men jag tror det hamnar i något fönster . Där får det agera insynsskydd istället . Annars står det bra där det står ...






Lite trädgårdsarbete hann vi också med i helgen , äntligen kommer det in lite rosor i trädgården . Den här klätterrosen föll jag pladask för . Jag måste bara hitta på något roligt som den kan klätra i .





Blommorna är helt underbara tycker jag , både färgen och formen men framför allt doften ...





Vi planterade två vita buskrosor också men de ser ju för ynkliga ut nu . Jag väntar på att de ska nå sin fulla storlek som är 90 cm men det lär nog dröja ... men de luktar också helt underbart ...





Det här är den enda rosen jag har haft sen tidigare och den är ju så tacksam , blommar hela sommaren och långt in på hösten ... The fairy heter den och är nog den allra vanligaste buskrosen . Det jag gillar mest med den är att den står länge i vas ... Till våren ska jag plantera lite mer rosor ...






Jag avslutar med ett kort som gör mig glad ...Två urgulliga ungar i en raggarbil närmare bestämt en Buick -70 . Visst får man lust att åka med ...




Det var allt för ikväll
Ha en god natt


 Kram Clary

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga fynd!
    Tratten kommer ju bli kanon som lampa.
    Det fina insektskyddet var fräckt, go färg.

    Nu har jag äntligen EN ros i min trädgård.
    En The fairy som är lite ynkling ännu men den hoppas jag mycket på.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag vill önska dig en härlig fredag och en trevlig helg!

    Tack för din rara hälsning hos mig och vilka fina fynd du har gjort!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. God natt !

    En mycket trevlig helg för dig med !
    Så vackra rosor... nästa sommar drömmer jag om att plocka egna rososr av våran trädgård :)
    Så enkelt, vackert ocj Ljuvligt !

    Kram

    SvaraRadera
  4. hihi,,,,,,,
    Hej Clary
    mina två favviar :)
    å missa nu inte....

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter...
    Mängder med fint att se
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  5. Den där vågen är en riktig snygging!

    SvaraRadera