fredag 17 augusti 2012

Fransk sommarvärme ?

Nej vi får ingen fransk sommarvärme hit till Dalsland , synd ... Jag har verkligen njutit de här varma soliga dagarna även om jag börjat jobba . Vi har tagit båten och åkt ut på sjön några kvällar denna veckan . För mig är det total avkoppling jag njuter i fulla drag , men nu i helgen väntar regn och svalare tempraturer .  Så vi får se vad man ska hitta på då ...

Sista veckan på semestern tapetserade jag om i matrummet , här kommer lite för och efterbilder ...


Före





Efter



Det syns kanske inte på bilderna men rummet har blivit mycket ljusare , valde dock inte helt vit tapet . Den har tunna beige ränder ...



Före





Efter



Efter


Vi satte upp en hylla som är nästan lika lång som väggen , de här smidesfästena  och en rå bräda som jag bara oljat in med brun staketolja får bli den enda fasta installatiónen . Jag blir så trött på hål i väggarna . Min helvita inredningsstil är absolut förbi , vill gärna få in lite bleka toner och ruffigare känsla ... Sen är jag ju galet förtjust i gamla lådor så det får bli mer loppis framöver ...





En gammal glasburk och några gladiolius ... Visst blir man glad , fast jag har allt fått köpa dom själv . Jag undrar just när mannen i mitt liv kom med blommor senast , nja det kan ha varit hmmm år 2000 kanske när Hampus kom till världen  , men här blir inga fler barn så det blir väl till å köpa sig sina egna blommor hihi ...




Dagens Tips ...






Gamla virkade dukar blir fina hättor till kakburkarna , dra bara igenom en resår som passar i storlek till burken och sen KLART ... Enklare kan det knappast bli , som ni ser bor det kakmonster hos oss så för det mesta är burkarna tomma och då kan det ju vara fint med en hätta på ...



Nu ska jag gå in och sno lite inspiration av er andra bloggvänner ... Ha en bra helg allihop och förresten va kul med OS - silver i handboll ...



Kram Clary



3 kommentarer:

  1. Vad fint du gjort, men tyckte det var fint innan med.........lampan är ju jättefräck ovanför bordet.
    Bra med den långa hyllan.

    Inhandlade också vita gladiolus igår, blev snyggt i en stor glasburk!
    Nä, blommor får man för det mesta köpa själv.....

    Skön helg,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Gladiolus är en fantastiskt fin blomma! Varje år så här dags tänker jag...nästa år ska jag sätta massa galdioluslökar för att bära in i huset. Varje vår glömmer jag det!! Men nästa år så :)

    Det blev jättefint..... såklart!!

    kram

    SvaraRadera
  3. blev väldigt snyggt enkelt rent de här tyckte ja om roligt att följa din blogg väntar på varje inlägg kram ann-sofie

    SvaraRadera