tisdag 27 mars 2012

Utställning

Idag har vi satt upp en utställning på biblioteket . Efter ett års förberedande så sitter den nu på plats . Vi är 6 arbetskamrater på Lilla Butiken Wilja som har utställningen tillsammans . Den innehåller 3 delar Konst-Digital Art , Miljö-Återbruk & Foto-Trasigt eller trendigt .Jag är med i miljödelen & några foton .




Med den här verktygslådan som nu är blommlåda vill jag ge inspiration att hitta nya användningsområde till gamla saker . De måste ju inte alltid användas till det de är gjorda för . Det blir nog en sådan i min trädgård i sommar ...




Den här tavlan har Tabita ritat med datapenna . Den visar känslan av att må så dåligt så det känns som man ska spy ut allt man har , hela magen kommer ut . Den är en av mina favoriter av hennes tavlor .






Detta lapptäcket har Lilian sytt av gamla kökshandduka med fina monogram på .Det är jätte fint . Täcket hänger på en säng som min farfar tillverkade 1940 till min pappa . Pappas två syskon & mina tre barn har legat i sängen . Jag har tryckt alla namn & årtal på sängen syns inte på bilden kommer kanske bättre längre fram . I bakgrunden syns Hanneles stora virkade docka 120 cm & Tabitas screentryck från en bild hon ritat ,






Den gamla brandsprutan har fått ny text & linneslang med texten SOS 112 . Den fungerar utmärkt som blomkuka eller papperskorg men inte som brandspruta hi hi ... Pripps drickback var brunmålad , så jag slipade fram trycket så gott det gick . Målade den grön som den en gång varit & tryckte dit texten igen . Bra tidningslåda eller ja det är bara fantasin som sätter gränser .






Här syns fotoväggen som handlar om hur olika vi ser på saker & ting . För en del är trasiga jeans trendigt för andra skämmigt , blommor kan vara torkade eller vissna ... Det är upp till var & en att bestämma .


Ja Ja det finns mycket mer på utställningen så har ni vägarna förbi titta in ... imorgon kommer pressen hi hi & på lördag öppnar utställningen för allmänheten . 




Sist men inte minst , det blev två dörrar istället för en , kunde inte motstå , så nu får den lilla dörren bli en hylla under bordet .



Visst är dom underbara , kommer kort när bordet är klart ...

Ha en skön kväll i sommarvärmen ...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar