måndag 24 september 2012

Kaffe är ett sätt ...

Fick en sådan lust att göra en egen höstbukett efter att jag hälsat på hos Vintage House . Hon visade en helt underbar bukett idag ... Så jag klevade ut i trädgården och hafsade till mig lite av varje ... Det var inte mycket blommor kvar så buketten blev därefter hihi ... Alltid nått att skylla på iallafall ... Här är iallafall resultatet



 
Ja kan säga att det är mycket liv i den här buketten . Den ena spindeln efter den andra tyckte det var varmt och skönt inne hos oss och lämnade sina gömmor :))  så blommorna får nog välkomna besökare på trappan ...
 
 
 
 
Vad har mer hänt i helgen  ...  jo jag har tryckt ett nytt linnetyg till soffan .
 
 
Det står sitt här men Ulla-Britta som inte lärt sig läsa än gosar till sig ordentligt i soffan :) och det gör allt vi andra oxå för den delen :)))

 
 
 
Mitt senaste loppisfynd är en liten pall med små hjul ... Inte vet jag va jag ska ha den till men jag föll pladask för den ... Så den får väl bara stå där under stolen ...

 
 
 
 
Dagens Tips ...
 
Jag höll alldeles på att gömma bort rubriken ...    Åldra trä kan göras på hur många sätt som helst men ett lätt och snabbt sätt är att använda starkt kaffe . Det är något man alltid har hemma och så luktar det gott . Vill man få en tåligare yta så kan man olja med vanlig träolja efteråt ...Vill man få mörkare yta så penslar man flera gånger men det måste torka ordenligt mellan målningarna . Jag ville bara få lite ton så den här är bara målad med kaffe en gång ...
 

 
Skillnaden är större i verkligheten än på korten

 
Detta ska bli ett tvättställskåp så bilder kommer framöver när det är på plats ...
 
 
 
Ha en bra vecka ...
Kram Clary

10 kommentarer:

  1. Härlig höstbukett!!
    får nog oxå ta in lite blommor! så...länge något finns kvar!
    söt pall du fyndat! du fixar nog till något extra med den!
    Kraaam / Mamma Blücher

    SvaraRadera
  2. Hej Clary!
    Tack för din kommentar hos mig. Kul att du kikade in :)
    Vilket fint täcke du har gjort till soffan. Att trycka på linnetyg är så himla skoj. Jag har gjort några kuddar till vår soffa, men tänkte fixa till några till butiken också.

    Ha en skön kväll!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Hej Clary. Vilken go katt du har förstår att den tycker det är gott i soffan nu när du gjort så fint :)
    Konstigt att vi har ordverifiering... Har inte du det? får se nu när jag skriver. Kram Lilla syster Blücher

    SvaraRadera
  4. Hej igen jag fick allt ordverifiera här med .. Lite krångligt. Håller med dig. kram Lena

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så kul att Du tittade in hos mig och tack för att Du lämnade ett spår:)
    Vilken härlig blogg Du har!!! Supersnyggt tryck på linnetyget!!! förstår att Ulla-Britta trivs där. Kul namn på en kissekatt. Lilla pallen var jättesöt! Kaffe har jag faktiskt inte använt på trä, bara på papper med mycket gott resultat.
    Ha det gott!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är!
    Göra eget tryck på tyg........hade jag nog inte fixat.

    Kaffe var ett bra tips, brunfärgar ju papper så fint..........

    Kramkram,
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Så fin bukett och tyget med.Så mysigt tycker katten ser ut att ha det
    Vad fiffigt med kaffe ...får man prova

    ha en bra dag
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Åhhh! Vilken flashback jag fick!
    Vi hade en sån pall när jag var liten och OJ vad jag och min bror lekte med den...Ofta så vände vi den uppochner och använde den som en sparkbil kommer jag ihåg! Jag vet oxå att den användes som en säng till mina dockor när jag lekte doktor.. även då uppochner!! Perfekt sjuksäng, på hjul :) Mmmmmm, du vill inte sälja den?!

    SvaraRadera
  9. Härlig höstbukett och vilket fint tyg du tryckt till soffan!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Tjusig bukett, man borde vara bättre på att plocka in det fina som växer där ute!
    Spännande med kaffemålning, resultatet ser ju finfint ut!

    SvaraRadera