onsdag 19 september 2012

In och ut ...

Ja nu har även jag börjat hösta som många av er andra , även om jag inte riktigt är med på höst än . Jag vill gärna suga lite till på sensommar , annars blir vintern så lång . Men som sagt jag har sakta men säkert börjat plocka in ALLT jag plockade ut i våras . Jag förstår inte hur mycket grejer jag lyckats släpat ut . Det är konstigt för i våras var det inte alls lika mycket kuddar filtar lådor kuddar filtar lådor kuddar filt .... mm Jooo det var det men det är mycket roligare att plocka ut än in ...

Utom olivträden för det är mysigt när de kommer på plats inne igen , det är konstigt vad lite som gör att en miljö känns levande . Just gröna växter är det som ger liv i inredning tycker jag , även om jag har ganska sparsamt med växter innomhus . Hellre få fräscha växter än många halvrisiga iallafall .Sen kan det ju hända att även om man har få ... så kan de bli risiga hihi ...     men jag tycker det är viktigt att blomsteraffärerna  går bra , dom ska ju också överleva så ibland åker en risig ut och in kommer fräsch ... Det är tur det inte är samma sak med oss ... för då hade man förmodligen åkt ut för länge sedan...      hihi ...    Skoja ...



 
I vardagsrummet hamnade det stora olivträdet och byrån som jag tidigare haft i hallen hamnade också i rummet det är kul med lite förändring ibland . Vad som blir i hallen istället kommer jag att visa framöver ...
 
 
 

Ett olivträd hamnade i badrummet ...    Jag undrar när det ska bli renoverat usch vilken matta ...



 

men olivträdet förhöjer ändå myskänslan i badrummet . Nu på hösten älskar jag att tända massor av levande ljus och ta ett varmt bad ...


Ett litet olivträd i sängkammaren ...   Den röda plåtlampan loppade jag för ett tag sen tycker den passar bättre som fönsterlampa än skrivbordslampa ...

De andra olivträden hamnade i fönstren på övervåningen men jag har så tråkiga fönster så det får ni inte se kort på ... 



 
Det här planteringsbordet ska få stå så här i vinter ... Ibland känner jag att man är för rädd om grejerna , går det sönder så går det sönder ...    och så blir det en sak mindre att förvara innomhus i vinter  ... Som ni ser har jag också fått upp min ställning till klätterrosorna . Jag köpte de rostiga järnen på byggvaruhuset det är något dom tydligen använder när dom armerar , sä det blev väldigt billigt ...
 
 



Blommorna i de stora krukorna vid entren får stå kvar ett tag till . Lavendeln blommar fortfarande jättefint ...




Jag har ju möblerat om lite också denna veckan ja ... Detta skåpet stod tidigare i sängkammaren , det syns lite på kortet med den röda lampan ...  Jag tycker nästan att skåpet mer kommer till sin rätt här men vi får se hur länge ... Det har även stått i badrummet en gång i tiden ...




Uppe på skåpet är allt glasklart eller ... hoppas att det jag svamlat om också är det hihi ...

Tack för alla snälla kommentarer från er  ... och Ann-Sofie tack gulliga du och jag väntar på din blogg ...


Och alla ni andra sköna människor ha en riktigt go vecka och glöm inte att fånga dagen ...




Kram Clary

8 kommentarer:

  1. this is your home? wow!! {sorry, i don't understand and i'm not sure how to translate the page!}

    m ^..^

    SvaraRadera
  2. Mysigt att ändra om lite. Vad snyggt det blev med det stora olivträdet i rummet!! Jag har mina olivträd ute ännu, men snart ska de också in. Söt liten fjärilstavla på sista bilden :-)

    Ha en fin dag! Kram Paula

    SvaraRadera
  3. Så många fina bilder ..kul att ändra om emellenåt..blir ju som nytt då
    Ha en bra dag och en trevlig helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Ett tips!! vet inte vad du har för golv i badrummet, men.. är det plastmatta går det jättebra att måla det tex vitt! ska hålla jättebra!!
    Kraam / Mamma Blücher

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi målade badrumsgolvet uppe för några års sedan och det håller jätte bra ... Funderade på att måla rutigt i grått och crème nere men känner nog att badrummet nere behöver en heltenovering . Det är från - 76 och har nog gjort sitt :)) men det är så kul med tips ... Blir så glad ... Kram goa du :))

      Radera
  5. Hej ! Först vill jag tacka för alla dina kommentarer ! Vilket fint hem ni har , och badrummet (behövs det verkligen renoveras ??) är jättefint och jag önskar vi hade det i vårt hus ! Då skulle jag bada varje dag !
    Du undrade om växtens namn , tyvärr minns jag inte det längre , jag vet att jag frågade när jag köpte den , men minnet är alldeles för kort :( Den ska iallafall inte torka ut , det minns jag :)
    Kramar // Susanne

    SvaraRadera
  6. vad fint med alla olivträd
    Du har jättefint hemma ,Jag har ett liknande skåp i vårat sovrum ,som fortfarande är brunt, men som förhoppningsvis snart ska få vit färg
    Fy vill inte höststäda trädgården,Jag har också massor av saker ute, Och var ska man göra av allt ?? Ha en skön helg

    SvaraRadera
  7. alltid roligt när du lägger in nya bilder å se vad du grejar med å får till de mina olivträd är i garaget nu de var så fina hoppas de överlever våga ej ta in dom som dej då tar ja dö på dom måla golvet först o se om du blir nöjd kanske ett par år ditt badrum är fint som allt annat ja de vore kul me en blogg men ja vet inte hur man får till en din dotter verka kunna hon kanske kunde visa mej hiihii ha en bra vek nu kramis

    SvaraRadera