tisdag 10 juli 2012

Semester och båtliv ...

Så äntligen var semestern här , vi har börjat våra två första dagar i trädgården . Vi har rensat rabatter och röjt det gjorde gott ... Så har vi börjat på vårt i år ofrivilliga regnprojekt , alltså det är skapat av regn men måste åtgärdas i solsken . Vanligtvis har vi ett regnprojekt som vi bara grejar med vid dåligt väder så är alltså inte fallet i år . Vårt platta garagetak har läckt in vatten så det är bara att plocka ner väggar och tak innifrån ut med blöt isolering och sen får vi se vad som händer . Nytt tak måste iallafall dit men hur det kommer att se ut har vi inte riktigt bestämt än . Fruktansvärt tråkigt är det precis till semestern men det är bara å bita i det sura äpplet ...


Vi brukar tillbringa så mycket ledig tid som möjligt på sjön på sommaren , så vi gillar vatten men helst ska det inte komma uppifrån hihi ... Här kommer lite redigerade marina bilder . Jag har nämligen fått pippi på att leka med bilder och det är just lekt jag har gjort så de är inte så proffsiga precis ...






På en brygga någonstans i Väners skärgård .




 
 Vi har precis sjösatt vår båt och det är faktiskt i år .






Bryggan som går ut till vår båt .





Stenmagasinet i sunnanå hamn .






Genom livbojen kan ni se de omtalade sjöbodarna i Sunnanå . Det har pratats om att det är Sveriges största svartbygge ... men fint är det och väl värt ett besök om man är i Dalsland på semester .





Ja det var allt för den här gången och jag tror inte att jag kommer blogga så mycket på semestern och jag kikar inte runt på er andras bloggar heller men  i Augusti kommer jag tillbaka full av ny  energi och inspiration ...



Ha en riktigt skön sommar

Kram Clary










5 kommentarer:

  1. Ohhh vad härligt med semester och båtliv låter ju helt underbart!! Själv ska jag strax till jobbet sen ska jag äntligen ha lite semester jag också, ska bli skönt med lata kravlösa dagar :-))

    Ha nu en fin sommar!!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.

    Härliga sommarbilder du bjuder på!
    Ser mysigt ut med båt.
    Hoppas ni får en bra semester och så hoppas vi väl på att det slutar regna snart....

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt med båtsemester... Loppisen ligger i Östra husby på Víkbolandet i Östergötland.. Hos Violas romantiska ting..

    Ha en bra kväll
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig en härlig semester, med många soliga och lata dagar :)
    Vilka fina kaminer i ditt förra inlägg.

    Ha det gott
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  5. Ha en härlig båtsemester! Och fortsätt att fota ..den med skorna var kul och annorlunda men sa väldigt mkt!

    //Veronica

    SvaraRadera