söndag 28 oktober 2012

Rosa Ljung

Vilket vackert namn Rosa Ljung ... men jag menar färgen rosa och blomman ljung som jag planterade för några veckor sedan ...



Dagens inlägg kommer nämligen att handla om just färgen rosa . Jag tänkte följa Marie med bloggen www.vitaranunkler.blogspot.com  som har en rosa vecka i oktober för bröstcancerfonden .
Jag får nöja mig med ett rosa inlägg i år ... Med detta inlägg vill jag uppmana alla som inte redan köpt rosa bandet att göra det ... Jag har köpt ett som jag har satt på min gröna ryggsäck ...


 
Idag har vi haft en underbar höstdag här i Dalsland strålande sol med några minusgrader . Så jag och Towa tog en långpromenad ner till vänern , den låg spegelblank ... Hur underbart som helst , att komma ut i naturen och gärna nära vatten ger mig verkligen ny energi . Jag kan inte med ord beskriva hur viktigt det är för mig att få den avkopplingen ... Dagen till ära fick Towa ha på sig sin rosa jacka ...

 


Vi plockade med lite blåbärsris hem , det är så fint att sätta i vas nu på hösten tycker jag . Det tar bara någon vecka så har det slagit ut . Jag satte ett rosa snöre runt den gamla syltburken ...


 
 
När vi kom hem tog jag en cappuccino med chokladsmak . Åh vad gott det smakade efter den friska promenaden . Naturligtvis drack jag ur min rosa mugg ...

 
 
 
För ett tag sedan hittade jag två rosa bomullsfiltar på loppis som jag inte kunde låta bli att köpa ...

 
 
Igår var vi i Trollhättan och handlade då köpte jag den här rosa halsduken ...

 
 
De här rosa glasögonen köpte jag oxå ... Tycker de passar på vintern när det är mycket snö och man har tjock mössa på sig ... min dotter tyckte inte de var lika roliga som jag tyckte , men då får jag ju ha dom ifred hihi ...

 
 
Jag det var allt från mitt rosa inlägg och jag hoppas att om vi är många som är med och lägger pengar till bröstcancerfonden så går foskningen framåt , så att i framtiden behöver ingen drabbas ...
 
 
 
 
Ha en skön söndagskväll
Kram Clary
I

6 kommentarer:

  1. Härligt inlägg!!!!!!
    ....och viktigt.
    Har köpt på mig både rosa band ,armband och rosa disktrasor!
    Man vill ju stödja så mycket man kan.

    Skönt väder här med ,men kallt och imorgon väntas tydligen snö.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder på vacra rosa saker.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Viktigt att stödja det som kan drabba oss alla! Vi kan alla göra lite......

    Veronica

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en riktigt fin vecka:)
    Ha det gott!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott!
    Saknar dig i bloggvärlden....
    Väntar sååå.. Till på torsdag när ni öppnar!
    Ser jättemysigt ut!
    Kraaam / Mamma Blücher

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig då jag har en liten fråga. Min mejladress är info@millaofsweden.se
    Vänligen Camilla

    SvaraRadera