torsdag 10 maj 2012

Rosenkudden är klar

Nu är kudden klar , den var inte det roligaste jag virkat men den blev ganska söt iallafall ... Det stog ju i beskrivningen att tidsåtgången var 4 tim , men det tog det nog bara att virka den . Sen får man ju sy fast den på en kudde också och jag sydde även kudden .







Jag har grejat lite i mitt arbetsrum också, så nu är det klart ... Vi har satt upp lite hyllor och fått bättre ordning . Jag är så glad ... ett eget arbetsrum är något jag önskat mig länge . Nu har jag de mesta samlat på ett ställe allt från penslar , färg , tyger mm. till enklare verktyg . Sen får jag nog sticka ut i garaget och låna lite av Håkan ändå ibland ... 






På det här bordet kommer det att slipas , målas , stapplas och klippas tyger mm.  mm. Vi satte på hjul , så jag kan lätt rulla ut det till mitten av rummet , om man behöver kunna gå runt det ...






Den här gamla skrivmaskinen fungerar jättebra och det är riktigt snyggt att skriva ut texter på den . Även om det finns massor av olika teckensnitt på datorn så har jag inte hittat någon som se riktigt maskinskriven ut ...




Den lilla pastellådan är en favorit i rummet , i den har jag snören i olika färger , bara å dra i snöret när man behöver lite ...




Här hänger mina favoritarbetsbyxor ett par riktigt gamla Ralph Lauren brallor stora och goa ...






I måndag var jag och Birgitta på sista tillfället på inredningskursen vi gått ... Lite sköönt är det att den är klar , man har så mycket annat man vill greja med nu på våren .Det tråkiga är att man träffat nya människor med samma intresse som en själv och de flesta kommer man nog aldrig att träffa igen . Man undrar ju hur det kommer att gå med deras pågående projekt . Men en underbart skön tjej från Lidköping kommer vi att hålla kontakten med , hon ska för övrigt på intervju i Leksand nästa vecka , hon har sökt en utbildning till dekoratör där ...    LYCKA TILL !!!

När jag kom hem från kursen i måndags kväll hade Håkan bakat muffins och jag fick kaffe och nybakat ... Kan man ha så mycket bättre ... Det blev ju nästan lite skolavslutning hihi  ...


Ha en bra vecka

Kram Clary







3 kommentarer:

  1. Heeej kusin!!
    Roligt att få hälsa på hos dig å din familj!
    Spännande att följa dig! DU är så duktig! På .. ALLT! Kraaam hörs snart igen...

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker kudde .

    Ha en bra kväll
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart vacker kudde. Förstår att det var mycket jobb med den.
    Kram Agneta

    SvaraRadera